Stilstudie: 27 Dresses

Något av det bästa jag vet är scenkläder, hur de verkligen förvandlar den som uppträder, hjälper den ända fram till publiken. Scenkläder finns dessutom så lättilgängligt, i alla filmer till exempel. Så nu startar ett nytt format här på bloggen, jag kommer att visa bilder och tankar från olika filmer. Vi börjar med 27 dresses!



Jag struntade i att ta bilder när de har vanliga kläder på sig, det här är ju filmen där man får frossa i galna tärnklänningar! Tänk att ha en hel garderob med spårade klänningar. Det var dessutom evigheter sedan jag var på bröllop, men jag hoppas på att det blir fler med åren.



Relativt snygg modell men olivfärgen och det glansiga tyget faller inte mig i smaken.



Den här klänningen ser verkligen ut som en "billigt producerad i kina men vi säljer den dyrt"-klänning från buttericks. Men dte vore ju inte helt fel att få bevista ett borta med vinden bröllop.



Vegas!



Sjukt fin brudklänning på Malin Åkerlund, jag är sugen på att sy något liknande till nästa sommar om det vankas finkalas.



Det här ser onekeligen ut att vara en bra fest!



Kärlek



Den här brudtärneklänningen var faktiskt riktigt söt, ljusgult är jättefint på sommaren och jag gillar hur hela scenbilden verkligen funkar färgmässigt med de softade seaside-färgerna.



Kolla det fina diademet/hårspännet? Ljuvligt i vilket fall!



Mer fint hår! Jag har blommor i håret alldeles för sällan. Klänningen är jättefint skuren och i en bra varm vit färg.



Som sagt, spårade klänningar!

/Stilist

Kommentarer
Postat av: anna

vackert! själv brukar jag se på gamla svart vita filmer och inspireras!

trevlig helg!

Postat av: MaryCaroline

Gillar den här filmen :)

2010-08-20 @ 21:17:58
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0