2010 i Mat

Februari



Jag åt en massa semlor på Tösses

Mars



Mamma hade med sig macaroons från Ladurée när hon kom hem från Paris



och jag fikade in våren med coca-cola och mandelcroissant med Cecilia på Saturnus

April



Jag och Hanna var på Rosendals Trädgårdscafé och jag åt bananpaj.



Pappa och jag tog paus i studentshoppingen och åt bärtårta på Tysta Mari.

Maj



Jag och Sanna åt spaghetti bolognese när man precis kunde börja äta utomhus.



Jag och Emma gick och åt lunch på Tösse efter skolan, jag var smått besatt av deras räkmackor ett tag.

Juni



Jag och Sofia nationaldagsfikade på NK, i brist på en speciell nationaldagsbakelse åt jag Budapestrulle.



Trotsade värmen och åt sparrissoppa med bröd och pocherat ägg.



Åt en av sommarens fräschaste luncher med Alline, Martin och Theo.



Åt jordgubbstartelett på Riddarbageriet med Teresa.



Ännu en sommarsallad, den här på Rosendals Trädgårdscafé med Sofia.



Jag ugnsbakade paprika, fetaost och kryddor och det blev himmelskt gott.

Juli



Jag var bortrest mycket men när jag väl var hemma bakade jag tortano.

Augusti



Åt kräftochsaffranspasta med Emma i mitt kök.



Var sjuk och åt minestronesoppa med varma mackor.

September



Inledde hösten med squashsoppa med getost



Jag bjöd in folk på Höstmiddag och lagade tiramisu.



Åt stabila frukostar

Oktober



Det blev kanelbullens dag och jag och Sanna bakade mängder med bullar till kören.



Tittade på Halv åtta hos mig och provade dumplings

November



Omfamnade hösten och åt nyponsoppa med biskvier



Pappa gjorde chokladfondant med färsk frukt.



Mamma fyllde år och jag gjorde vintriga cupcakes.



Jag gick i skola på filmhuset och började många dagar med en cappuccino på Foam.



Jag bakade traditionsenligt pepparkakor helgen innan första advent.

December



Jag, Vida och Sophia åt gino vilket var något av det godaste jag ätit.



jag spårade med julbaket och gjorde bland annat saffransskorpor



lakritsmacaroons hos Nea



Mozartkulor och vit chokladtryffel med kanel och lingon



Fikonstjärnor och choklad-s



Åt julmat i flera dagar



och avslutade året med att imundiga creme brulée med hjortron och choklad.

/Stilist


Kommentarer
Postat av: kajsa

vilket härligt inlägg! så gott med massa mat :)

2011-01-03 @ 11:24:02
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: R

vad hungrig man blev av det här inlägget, och nyponsoppa med biskvier måste ju vara något av det bästa!

2011-01-03 @ 17:32:49
URL: http://frangesmarron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0