Omelett!

Förra veckan hade jag en dag ett mission: att göra en omelett som inte smakade omelett. Konstigt kanske ni tycker men det är såhär att jag tycker om det mesta med ägg, stekt, kokat, pocherat, på smörgås, med sås ja ni fattar men saken är den att jag verkligen inte gillar omelett eller äggröra. Äggröran kan jag väl leva utan, äter ju inte de klassiska tillbehören bacon eller korv heller men omelett är ju strålande enkel och närande lunchmat liksom. Så jag knäckte 2 ägg, blandade med lite mjölk, kryddor och riven ost, hällde det i en stekpanna, lät stelna lite och sedan hade jag på en hackad tomat och ruccola. Upp på en tallrik och på med en massa crema de balsamico. Det blev riktigt gott och jag lyckades med mitt mission!



/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0