DIY: Hur man gör en Dannykavaj...

Ibland får man lite konstiga förfrågningar, jag fick en förra helgen när min kompis David frågade om jag kunde fixa en kavaj som skinnjackan Danny hade i melodifestivalen, javisst svarade jag och igår panikfixade jag Davids gamla kavaj innan det var dags för Enebyvision där den skulle användas. Här kommer en liten guide, för alla vill väl ha en Dannykavaj?



Börja med en vanlig svart kavaj.



Sedan tog jag röd plysch som jag lät "följa" kanterna på slaget och nålade fast allt eftersom, låt tyget linda om kanten så att det sys fast på båda sidorna. sedan sydde jag helt enkelt fast det med symaskin även om det blev väldigt tjockt. Slutligen strök jag på nitar på slaget och lite på nederdelen och tog även några pyramidnitar för att få mer variation. Resultatet blev riktigt bra tycker jag!



Det är hur lätt  och billigt som helst att pimpa ett plagg med nitar från panduro.


Kommentarer
Postat av: Louis Vuitton outlet

nice design

2012-07-27 @ 09:18:26
URL: http://www.louislvsoutlet.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0