Chick lit



Just idag kanske vädret inte är optimalt för en dag på stranden, men man kan ju kura ihop sig inomhus med en bra bok.

Elsas mode var enligt mig inte någon större läsupplevelse, otroligt lättläst både språk och handlingsmässigt och dess starkaste sida var väl att den skildrade den svenska bloggvärlden vilket kändes intressant och roligt. Läs den som strandlektyr om du gillar modebloggar.

Guilty Pleasures föll mig omedelbart i smaken så jag är en liten anglofil som gillar mode. Den handlar om en tjej som får ta över ett anrikt modehus och ska få det på rätt köl igen. Roligt språk, mastigt tjock och med en härlig humor, den svepte jag med andra ord. Jag ska nog ta och införskaffa en till bok av författaren Tasmina Perry inför sommarens londonresa.

/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0