Klipptankar


Bild från Vidal Sassoon där mamma klippte sig när mina föräldrar bodde i London.
bild från sugarzine

Jag har inga problem med att ändra min frisyr drastiskt, genom åren har jag haft de flesta färger och längder som går att tänka sig. För tillfället har det extrema fått ge vika för ett ganska långt rödbrunt svall som jag trivs riktigt bra i. I lördags färgade och klippte duktiga Åsa på Unik mitt hår vackert efter en lång sommarvila för mitt ruffs. Jag måste säga att även om jag vågar mycket när det kommer till frisyrer är jag världens fegis när det kommer till vem som ska sätta saxen i det. Jag har haft två frisörer de senaste 4-5 åren tror jag. Jenny som skaffade egen salong som ligger lite för långt bort från mig och sedan Åsa som jobbar inne i stan. Mitt hår är väldigt tjockt och det är liksom väldigt mycket hår så med en dålig frisör blir det verkligen inte bra. Så mitt frisörtips är att när du har hittat en bra frisör, stanna med henne/honom.

Psst, sen så är ögonbrynspenna bra också om man färgar håret. Just nu använder jag show-off från m.a.c.

/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0