Kimono Fusion


bild smh.com

Igår var jag på studiebesök och visning av utställningen kimono fusion på östasiatiska muséet med kläddesignen. Även om utstälningen var relativt liten kände jag att jag fick ut mycket av den. Det fanns både gamla kimonos och nya plagg. Dessutom blev vår grupp indelad i par och alla fick ett objekt att redovisa om. Min grupp fick snöa in på en gammal bröllopskimono. Åh vad jag skullle vilja ha en kimono. Hantverket och tankarna bakom är helt fantastiska. Dock är de snordyra vilket pappa insåg för ett antal år sedan när han var i japan. Dock kom han hem med den här morgonrocken som är alldeles underbar. Jag älskar att den är stiliserad men ändå flytande i mönstret. 

I vilket fall, gör ett besök på utställningen om du har möjlighet till det.







/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0