Flickorna på parad

Igår gick oscarsgalan av stapeln, jag höll mig vaken typ halva. Men jag hade det nice, låg i pyjamas i soffan och chillade och tittade. Jag är överlycklig över Kate Winslets och Heath Ledgers vinster, Kate hade ett grymt tal och inte ett öga var torrt när Heaths föräldrar och syster gick upp för att ta emot hans pris. Sedan måste jag säga att galan  var grymt organiserad och rolig att titta på, Hugh Jackman är en favorit här i huset och han var grym som vanligt, även presentatörerna var grymma. Men nu till klänningarna!



Anne Hathaway, Evan Rachel Wood, Nicole Kidman och Taraji P.henson satsade på ljusa, prinsessliknande men smala fodral. Vackert men en smula tråkigt kan jag tycka. I alla fall för Nicole som nästan alltid bär klänningar i dne här stilen. Jag tycker att Taraji lyckades bäst med sitt vackra halsband som jag tror är vintage.Hon var även fantastisk i Benjamin Buttons.



Miley Cyrus, Marisa Tomei och Penelope Cruz satsade även dem på vackra ljusa prinsessklänningar, jag tycker att Penelope passade bäst i sin men det är trist att hon alltid väljer "samma" klänning.



Sedan till tre av mina favoriter som alla gick lite i blått, otroligt vackert och jag älskade som sagt Winslets tacktal. Ska även nämnas att alla dessa damer alltid är underbara och originella att se på röda mattan.





Två övriga favoriter var Halle Berry vars klänning kändes som en bättre version av Beyonces stass, sedan var Natalie Portman gudomligt söt och avslappnad i sin rodarte.



Slutligen två missar enligt mig; Amanda Seyfried klär i rött men är helt enkelt för liten för den här valentinon, den äter upp henne. Sophia Loren är helt enkelt för mycket från topp till tå.

vad tycker du?

/Stilist

bilder från style.com


Kommentarer
Postat av: Nathalie

orkade inte sitta uppe och kolla på galan.. ;) tycker nog att natalie portman var finast! lite trist att så många klädde sig i beige..

2009-02-23 @ 15:51:12
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: shoebox

Jag såg inte galan, men av de bilder jag sett så gillar jag Sara Jessica Parkers klänning :)

2009-02-23 @ 17:10:09
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Hannah

Frieda Pinto är ju så SNYGG! Gillade hennes klänning också. Marisa Tomei får lite poäng för att ta på sig en vit klänning som åtminstone var lite originell, men nja. Den var säkert snygg på galgen, dock.



Såg för övrigt inte hela Oscarsgalan, men zappade förbi sammandraget precis när Sean Penn höll sitt lilla utskällningstal när han tog emot sin Oscar för Milk. Så nu älskar jag honom.

2009-02-26 @ 18:00:26
URL: http://yoicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0