Stilist listar 10 böcker om mode



Då var det premiär för en ny kategori här på bloggen, jag kommer att lista allt möjligt. Den här gången så blev dte roliga böcker som i alla fall till viss del handlar om mode. Jag vet inte hur det är med er men jag älskar hårda klappar under granen och nu så är julen snart här.

1, Jag tycker att det ska bli väldigt spännande att läsa den här boken då systrarna olsen har en väldigt originell stil och många inspirerande människor medverkar i boken.

2, Fröken Zoes shoppingvanor skrämmer mig men jag tycker om den här bokens sätt att uppmuntra alla att känna sig glamourösa varje dag, att det dessutom finns mängder med roliga tips, medverkande stilikoner och framförallt bilder på Rachels egna fantastiska klädsamling skadar inte.

3, Ebbas bok var nog en första modeboken jag läste och även om jag kan finna Ebbas stil lite tråkig så är hon utan tvekan proffsig och engagerad i vad hon gör. Men den är boken handlar mer om hur man får till en "trendig stil" än en bok om mode eller personlig stil tycker jag.

4, Fashionista är som en lyxig modetiding, ouppnåelig men med vissa bitar man kan ta till sig vad gäller Martinas tips och egna garderob. Men det ger en underbar inblick i en fashionistas liv och leverne plus att det finns fakta och info som gör alla modenördar pluggsugna.

5, Jag har inte lagt vantarna på den här boken än så länge men då jag gillar Nina Garcia så är mina förväntningar höga.

6, Den här boken och "uppföljaren"  a girl for all seasons är hur härliga som helst, Mortons humor är klockren och det är den ultimata handboken för en modern tjej.

7, Den här boken visar en mysig sida av Posh spice (frågan är bara hur mcyket hon faktiskt har skrivit själv) när hon berättar om sina egna erfarenheter av mode och shopping och är en utmärkt guide till vilka märken/affärer man ska leta jeans i och så vidare.

8, För ett listfreak som jag så är den här boken ett måste. Nina Garcia listar 100 plagg som ska finnas i den ultimata garderoben, allt från converse till cowboyboots.

9, Jag brukade bläddra i skolbibliotekets ex när jag gick i högstadiet men i julas så fick jag miniversionen i julklapp och den här boken är verkligen fantastisk, köp!

10, Hela min familj brukade samlas framför fab five när det gick och jag är fortfarande svag för serien som snarare gick ut på att få killarna på rätt köl och få dem att tycka om sig själv och göra det bästa av det de har än att förändra dem (extreme makeover har alltid bannlysts är hemma). Deras bok passar nog såväl pappa som pojkvän men jag skulle inte heller tacka nej till ett exemplar.

Vilken bok skulle du helst krypa upp med i soffan tillsammans med en kopp te (jag rekommenderar nk:s rabarber grädd deluxe, så gott!)?

/Stilist

Kommentarer
Postat av: nathalie

can't wait att läsa olsen systrarnas bok!

2008-11-03 @ 18:48:44
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: Anne

Posh bok har jag. Väldigt fin bok, och hon har stil verkligen, synd man måste må illa av hennes beniga kropp bara, jaja man kan inte få allt kanske.

2008-11-04 @ 23:37:46
URL: http://visinadafina.blogg.se/
Postat av: Victoria

sen vi flyttat till london har min pojkvän verkligen fått upp ögonen för mode och kläder så funderar på att köpa fab5 boken till honom i julklapp, men vi får se :)

2008-11-14 @ 03:07:15
URL: http://victoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0