Flygvärdinnor

Jag hade stora planer på att fixa till ett fint flygvärdinneinspirerat kollage till bloggcirkeln denna vecka. Dock så ligger min dator nere och jag använder istället min systers laptop som saknar photoshop och nu så strular även bilderna, ack dessa datorer!

Nu så får jag göra det på ett annat sätt. Jag kan börja med att säga att filmen view from the top som jag såg för några år sedan är ganska så (väldigt) dålig, dock så finns det lite roliga outfits att inspireras av, så googla filmen istället för att se den.  

Jag läste även ett reportage i modette om flygvärdinnor, hur yrket har setts och vilka designers (stora designers) som har designat dräkterna, väldigt intressant och läsvärt, kolla om det ligger på hemsidan.

Jag har för egen del ingen önskan att bli flygvärdinna, resorna verkar kul men jag undviker flyg så gott jag kan. Det gör så otroligt ont i mina öron när jag flyger att jag redan nu har ångest inför årets resor, hu! men flygvärdinnorna brukar vara så fina och snälla och ge mig muggar med  varma handdukar som jag sitter och håller för öronen (barn brukar peka och skratta...), så jag hör till dem som uppskattar flygvärdinnor och tycker att de gör ett bra jobb.


Vad tycker ni om flygvärdinnor?

/Stilist

Kommentarer
Postat av: Jelena

Kul val av yrke måste jag säga, flygvärdinna alltså, det tänkte jag aldrig ens på!

2008-03-15 @ 17:12:51
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: sanny

När jag var liten ville jag bli det :)
Såg nån film med jätte vackra flygvärdinnor. Klart dom ska uppskattas för sitt jobb :)

2008-03-17 @ 11:13:20
URL: http://sannyt.blogg.se
Postat av: cat

skulle aldrig vilja jobba som flyvärdinna, men alla som jag har träffat har varit urgulliga:)

2008-03-18 @ 12:09:59
URL: http://gallon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0