smycken: hängen

Soft dag idag. Åt en mumsig långfrukost imolrse samtidigt som jag kollade bloggkoll och ska nu träna innan det blir storstädning och ikväll så ska jag spela välgörenhetspoker i glada vänner sällskap, inte helt fel om jag får säga det själv.  Men här kommer nästa del i "serien" om mina favoritsmycken.


1, rosett som från början var ett örhänge från glitter, det gick sönder men passar finfint som halsband tycker jag.
2, Gammal klocka som jag fick av mamma, känns som någor från en sagobok med ett fint slingrande mönster på baksidan, så fint det kan bli med andra ord.
3, Nyckel från h&m, välanvänt och snyggt
4, Vetetusan vad det här kommer ifrån men när jag hade det på mig så reagerade några killkompisar med "fy vad coolt, den är som det där sista myntet i pirates!"
5, Plektrum från en engelsk billig smyckeskedja,köptes typ på londons tågstation och är totalt överanvänt men det ger jag blanka tusan i.
6, Clowner både skrämmer och fascinerar mig och den här fick jag när jag föddes eller nåt av min faster och jag tycker den är  jättesöt och lekfull.
7, Elefant i jade som jag hittade i mammas gamla smyckesskrin, kan tänkas vara från vietnam och jag tycker att den är jättesöt.
8, Hajtand (om den är äkta vet jag inte) från vietnam, störtcool.
9, En slingrande älva som jag köpte på mallorca tror jag och sen använde varenda dag i ett år, tappade bort och hittade igen för nåt år sedan.
10, En liten diamantbesatt pärldroppe som jag fick av mormor vid födseln tror jag, finfint.
11, Hästskor ska ju ge tur och jag som är en gammal hästtjej föll direkt för det när det hittades i mammas smyckesskrin.
12, Hjärta i  jade som jag inte vet vart dte kommer ifrån men tycker mycket om.
13, Fiol som egentligen är en julgransprydnad men som jag har använt som hänge.
14, Jag gillar visst hjärtan :P

Vad gör du idag?

/Stilist

Kommentarer
Postat av: cat

å, vilka söta smycken:) fin liten samling.

2008-07-08 @ 16:15:41
URL: http://gallon.blogg.se/
Postat av: elin

åh vad mycket fint! klockan!! i love :)

2008-07-08 @ 17:06:45
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: Vida

Nr 12 liknar väldigt mkt ett smycke som jag har här nånstans. Ser exakt likadant ut (vad jag kan se härifrån) men är rosa. Har för mig att mina kusiner hittade det när vi var små och gav det till mig :O

2008-07-08 @ 17:20:11
Postat av: Stilist

vida: coolt, ska fråga mamma vart det kommer ifrån, btw så gör jag auberginelådan till middag ikväll.

elin: tack, ja jag diggar den

cat: Tack!

2008-07-08 @ 18:02:04
URL: http://stilist.blogg.se/
Postat av: Hp

Å, så många fina saket

2008-07-08 @ 18:57:55
URL: http://hape.blogg.se/
Postat av: Ap.

O, mycket fint!

2008-07-09 @ 13:54:22
URL: http://alipaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0