I Ejabops garderob

Min kära vän Ejabop, även kallad Nea åker till USA i 10 månader imorgon bitti och säger hejdå med ett inhopp i hennes STORA garderob. Här kommer en intervju med bilder.

Hur får man en egen stil?
- Jag har ett ord: Mixa!, tänk typ 7 siffor går ju att kombinera på 1000 olika sätt.
Var gillar du att shoppa?
- H&M, Monki och typ lager 157.

Linne från lager 157, klänning från H&M och skor från monki

Var gör du dina bästa fynd?
- Mammas garderob, jag menar gratis, hallå?
Har du något favoritplagg eller kombo?
Oversize t-shirts funkar till allt och är så himla skönt, schalar gillar jag också.


ett antal av Ejabops schalar

Vem är din stilförebild?
- Jag tycker att det är roligare att mixa själv.
Var hämtar du inspiration?
- På söder, alla på söder klär sig snyggt.
Vad är typiskt för din stil?
- Stora örhängen, mycket färg, converse och bohemiskt.
Hur håller du dig i form?
- Kickboxning och så cyklar jag överallt.
Hur klädintresserad är du?
- Just nu så är jag sjukt klädintresserad men knappt modeintresserad.
Har du något roligt klädminne?
- När jag sydde 2 tunikas av kökshanddukar.

Ejabop i egensydd balklänning med en skotskrutig kjol och en tunika gjord av kökshanddukar.

Vilka är dina favoritmärken?
- Whyred
Hur skulle du beskriva din stil?
-Glatt, rockigt och sött.
En svensk kändis med snygg stil?
- Maja Ivarsson i the sounds och hela sahara hotnights.
Vad skulle du absolut inte ta på dig?
- Någonting osmickrande på mig, annars så spelar det inte så stor roll.
Vad shoppade du senast?
- Tröjan jag fick av dig och en oversize t-shirt på bikbok.


Tröjan Ejabop fick av moi

Vilken är din favoritbutik?
- Monki
Du har så otroligt mycket kläder, hur lyckas du hita så mycket snyggt och i en bra prisklass?
- För det första så har jag ju samlat på mig under ett antal år och jag syr ju om och slänger inte mycket om inte du tvingar mig. Jag handlar ju också mycket på H&M, monki och second hand.
 

Ejabops garderob, jag lovar det är SJUKT mycket kläder

Är frisyren en viktig del av outfiten?
- Ej, ja det tycker jag. Eller kanske snarare en viktig del av utseendet.
Vad ska man göra en fuldag?
- Då ska man typ ha en sjukt färgglad och skön tröja och hoppas att man blir lite gladare.
Har du några stilknep?
- Lager på lager funkar alltid.
Hur klär du dig till fest?
- Typ klänning och alltid någonting som klär ner den.
Vad är din inställning till trender?
- Om det känns bra för folk att ha något att gömma sig bakom så bra för dem så bryr inte jag mig.
Hur startade ditt klädintresse?
- Iochmed att jag upptäckte JC i tredje klass. Jag och min kompis gick dit efter skolan och köpte typ en t-shirt.
Hur har din klädstil utvecklats?
- Den har gått från gröna bomullsbyxor till typ punksvart till lite lättare till sött med rockigt inslag.
Ligger det en tanke bakom dina klädval?
- Nej, ärligt talat så tänker jag inte så himla mycket överhuvudtaget.
Är kläder och mode ytligt enligt dig?
- Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att personlighet och saker man säger kan vara ytligt. Är man ytlig så blir ju allt ytligt liksom.
Vilka modetidningar läser du?
- VR och Cosmo
Vilka modebloggar läser du?
- Lisaplace, sigrid och så läser jag typ fotobloggar typ nevnarien och amandaberg.
Vad shoppar du helst?
- Toppar i allmänhet.
Vilket är ditt bästa köp?
- Min gula bh från Victorias secret.

Sämsta köp?
- En ful vit kjol från oasis som jag degar runt i.
Bästa affär utanför sverige?
- Victorias secret
Shoppar du på nätet?
- Näe
Vilket är ditt bästa budgettipps?
- Sy själv och sy om.
Drömköpet just nu?
- En snygg skinnjacka och en snygg långklänning.
Vilken är din favoritmodefilm?
-Tjenare kungen och rent.
Vad är drömjobbet?
-Kanske industridesginer.
Affär du skäms över att du handlat i?
- Gina Tricot för att det är så mainstream men jag älskar kläderna.
Affär du aldrig handlat i?
- Dry Lake, Salt och american apparell.

Vi säger tack och hej leverpastej till Ejabop med en bild på alla hennes skor



/Stilist

psst, vill ni ha flera sådana här intervjuer?

Kommentarer
Postat av: Nea

woooooooooooow! grattis till VRG! fundera på, jag tycker du ska satsa. Jag skulle om jag var du :) Men tänk efter ordentligt, du bestämmer säkert något bra :)

Jag har det bra i USA, familjen är skitmysig och jättetrevliga, och ena systern påminner faktiskt om din kära lillayster! Hihi.

Vi har en katt och en hund också, yay :)

Jättefint inlägg, när jag visade familjen kunde de inte sluta prata om hur mycket skor jag har.... hahaha

KRAM!

2008-08-15 @ 20:23:05
URL: http://ejabop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0