Fjärran länder, djärva dueller, magiska trollformler, en förklädd prins!



Är det någonting jag älskar så är det att få vykort, det finns så mycket fint med vykort:

1, en vän har tänkt på dig, valt ut ett kort,  skrivit några rader om sin resa och lagt det på posten
2, motiven är ofta underbara och får en att vilja hoppa på ett plan, tåg, båt snarast
3, tanken på vart korten är köpta, luften som man andas där, de olika postlådorna, frimärkena, vilka människor som har sorterat och burit korten och hur de har rest över världen är alldeles underbart enligt mig


Kommentarer
Postat av: Vida

Vilka fina punkter Ulle, har du rätt i :)

2011-02-27 @ 18:05:00
URL: http://vizdas.blogg.se/
Postat av: anna

Jag har aldrig tänkt på det, måste jag trumpet erkänna. Men åh, så sant. Himla fint! (kan dock vara lite allergisk mot vykort med ihopklippta bilder på alla turistattraktioner med ingen-känsla-alls)



Förresten, jag älskar bakgrunden på din blogg. Jag älskar stjärnhimlar, universum.

2011-02-27 @ 20:42:19
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0