Baka baka liten kaka



Baka baka liten kaka heter det ju, men den här hösten är jag snarare sugen på att baka bröd! För tillfället bakar jag mest ur Leilas a pice of cake, allt har hitills blivit jättegott! Igår ställde jag mig och bakade hennes morötsbröd samt rågrussinbullarna, båda har bakats förut men de var perfekta till ändamålet. Men jag vill baka nytt! Här kommer min lista med vad jag vill baka i höst ut sagda bok.

- ciabatta classico
-rosmarinfoccacia
-tekakor
- hönökakor
- saffransscones ( i jul, gud så gott!)
- kryddiga scones med korinter (mer jul!)
-ädelostscones med torkad frukt
- danskt rågbröd
- hurtbullar
- dinkelbullar
- saftig lingonlimpa
- rågsiktskakor
- turbosnabb filmjölkslimpa

Det lär bli mycket bröd i höst och färre besök på gateau!

Och bara för att jag gillar att baka, kakorna jag skulle vilja baka

- saffransskorpor
- biscotti di prato
- kardemummaskorpor
- mjuk lingonpepparkaka
- saffranskaka
- pepparkaksmuffins med lingon och mandel
- apelsinmuffins med romerska bågar
- rulltårta med hjortron

Ja, det märks ju att jag gillar att följa säsongerna och därmed nu är sugen på att baka med klassiska höst och vintersmaker.

/Stilist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0