London dag 1

Jag befinner mig alltså i London där jag går en sommarkurs på Central St Martins och sen har några helt lediga dagar.



Resväskan är packad och klar dagen för avfärd, vi kom fram sent söndag kväll och gick och lade oss ganska så direkt.



Klassen är härlig, läraren är som en brittisk Tim Gunn och sen har vi en härlig kvnnlig lärare deltid också. I klassen är det förutom jag:
- tre tjejer från portugal som jobbar i garderoben på en såpopera där
- en tjej från tokyo som har bott i london ett år och tidigare praktiserat på elle girl i japan
- en gwen stefani lookalike från australien som har praktiserat hos Patricia Field
- en tjej från indonesien som jobbar lite med modeteckning
- två brasilianskor varav den ena har arbetat som dansare och nu vill bli kostymöt
- en italiensk tjej som ska börja utbilda sig till arkitekt - hon och jag är gemensamt yngst i gruppen med våra 19 år
- en brittisk tjej som har en fashion degree och nu vill bli kostymör

Vi är ett grymt bra gäng med andra ord.

Efter första dagens lektioner gick jag och Emelie som jag är här med och tog en fika, kakan var så himla god.



Cappucinon var god även den.



Sen gick vi och såg Oliver som var sjukt bra! Scenografin och koreografin  gjorde mig stört imponerad.



Här är ett bra youtube-klipp från musikalen



Här är lite bilder





Sen gick vi hem, lyriska över musikalen och sen var den måndagen slut.

/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0