Studerande



Tråkigare kurslitteratur kan man ha

På tisdag börjar jag skolan igen. Stockholms Universitet, det känns väldigt stort och läskigt jämfört med mitt lilla Viktor Rydberg Jarlaplan. Men jag ser verkligen fram emot kurserna, Modevetenskap 60 p med kurserna introduktion till modevetenskap, flärd och film, modets roll i fransk och italiensk litteratur och kultur, mode, konsumtion och markandsföring samt vetenskapligt skrivande. Sen ska jag gå en kvällskurs också vid namn kläder, kropp och scen. Jag ska snöa in totalt på kläder med andra ord! Så ser mitt kommande år ut, trivs jag går jag nog vidare och tar en kandidatexamen i modevetenskap och annars får jag söka mig någon annanstans. Drömmen är att efter jag tagit en kandidatexamen/undergraduate i sverige kunna ta en postgraduate i London eller kanske U.S.A.?  Det här lär i vilket fall bli ett väldigt lärorikt år där jag får förkovra mig i mina intressen.

Vad studerar/studerade du?

/Stilist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0