Stilstudie: Down with love

Down with love är en härlig liten film som handlar om 4 karaktärers kärleks och karaktärsproblem på 60-talet. Rent kläd och scenerimässigt är den helt fantastisk och alla kläderna är nygjorda eftersom att kläderna var nya på 60-talet och då skulle de ju vara nya även i filmen. Se och njut!



En rosa dräkt i sann Elle Woods anda.




De har jobbat med att huvudkaraktärerna ska sticka ut färgmässigt i scenerna.


Under dolde sig en jättesöt klänning, och kolla in brunettens stass, jag vill ha en likadan!




Allt möjligt 60-talsmode visas upp, här har vi ett gäng glammiga brudar.




Jag älskar kombinationen broscher, örhängen, klänning



Det finns en massa snygga killkläder också såklart.



En klassisk look.



Det känns som att Marc Jacobs hade kunnat designa blusen.



Flygvärdinna à la 60-talet.



Hur man gör en storstilad entré



Voila!



och igen!



Det är en fantastisk kombination med den svarta klänningen och strasshalsbandet, påminner lite om Givenchys kedjelook.



Det finns även mängder med hattar att titta på!



Underbart!



De här påminner om barbieklänningarna jag ville ha som liten.



Underbar scen.



Bubbel!



Jag får balenciagavibbar, och lite gaga med hatten



Jag tycker personligen att brunetten har fått de snyggaste kläderna. Jag skulle lätt kunna ha på mig det här.



och det här!



Kanske inte den här, men den är så himla charmig



Dansa, dansa, dansa! Underbar scenbild här.




Här kommer Elle Woods-vibbarna igen



Här har hon på sig lite enklare kläder.



En beatnik gör även entré.



Den här looken känns väldigt modern jämför med större delen av de andra kläderna.



Gudinnelooken var poppis redan då.

 

och till sist den avslutande looken som även är en av mina favoriter. Älska!

/Stilist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0