Samlande

Ibland tänker jag att vi går runt här på jorden och bara samlar. Samlar på minnen, relationer, upplevelser och förstås saker. Jag har inget jag officiellt samlar på men å andra sidan kan jag inte få nog av böcker, filmer, kläder, skivor, smycken, porslin, konst. Det enda som folk runtomkring mig vet att jag samlar på är korkar (till ett framtida inredningsprojekt), iittalas origo-serie och starbucks-koppar. Saker som kommer till använding gillar jag, tycker inte om att ha saker som inte används hemma så jag ger ofta och gärna bort överflödigheter. Dock är mitt nuvarande projekt att "bygga" en garderob, detta gör jag genom att köpa kvalitetsbasplagg. Några saker jag vill addera till mina samlingar i höst är svarta ballerinaskor, pärlörhängen, en grå och en beige basker och sen lite roliga skivor och böcker.

Vad samlar du på?

/Stilist


Kommentarer
Postat av: Vida

Vad fint skrivet Ulle.

Kram

2009-09-01 @ 09:47:48
Postat av: The City

Skor. Väskor. Klänningar. Smycken. Alldeles för mycket av dessa. Sedan skulle jag gärna vilja samla på pengar, men det går liksom inte ihop sig. I ett annat liv :)

2009-09-02 @ 19:44:51
URL: http://thecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0