Carin Wester


bilder från rodeo

Carin Wester hade sin visning öppen för allmänheten i onsdags och självklart så drog jag dit. Väldigt fina kläder fanns där och det var otroligt skönt med sittplats efter att ha stått där ett bra tag.

Jag tyckte verkligen om den här visningen, den var härligt bonnig och romantisk med en liten senil twist. Mina favoritlooks ser ni ovan.

1, Härlig "sexig sekreterar-stil" Jag brukar aldrig ha beige men nästa vår så lär det kännas coolt tillsammans med svarta spetsstrumpbyxor  ( spets användes mycket på visningen och är het redan i höst) och mormorskängor.

2, Lite miu miu, lite präst, lite pestläkare, lite clown och väldigt , väldigt snyggt.


3, Alla de tre sista bilderna visar vad jag ska lägga lite slantar på i vår, jag älskade helt enkelt blusarna och klänningarna med de volumniösa ärmarna. Ska haffa så fort de kommer ut i butik.

Som alla säkert redan vet (och som jag redan har skrivit...) så hade Carin Wester sin visning utomhus och den var öppen för alla. För mig som annars inte har chansen att gå på modevisningar så var det här ett superkul initiativ men frågan är om det här är en ny trend? Nu när modet är tillgängligt för alla så känns det som att det finns två riktningar det hela kan gå i. Antingen så blir modevärlden ännu mer öppen och fler följer Carins idé. Eller så stänger sig modevärlden ännu mer och mode blir till något för det fåtal som har turen att få vara med och leka.

Vad tror du?

/Stilist


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0